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Les essais de presse de la Goldwing 2018

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Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Ven 19 Jan 2018 - 13:21


Les premiers journaleux françaouis commencent à torturer la nouvelle GL 2018 aux USA.
Ci-dessous MotoStation ouvre le bal, en attendant MotoMag la semaine prochaine....et vos compte-rendus d'essais dans 10 semaines... 



Publié le : 19/01/2018 11:11

Vidéo Goldwing 2018 : Direction USA !

Nous y sommes, l'essai de la nouvelle Honda Goldwing est en cours ! Moto-Station s'est rendu aux USA (non sans encombre !) pour découvrir le nouveau vaisseau amiral Honda. Voici nos premières vidéos et photos pour se remettre dans le contexte.



L'essai de la nouvelle Goldwing 2018 est actuellement en cours.
Mais avant de vous livrer les premières infos dynamiques concernant la Honda GL1800, une mise en jambes s'imposait... On commence par un trajet en tant que passager sur l'ancien modèle et l'avis de Motocab, taxi moto parisien et utilisateur intensif. Puis on enchaîne sur une rapide présentation de la nouvelle GL1800 après un transfert vers les USA pour le moins chaotique...

Vidéos et photos Goldwing 2018

Avant l'essai de la nouvelle Goldwing, on s'est fait un petit trajet... en Goldwing ! Motocab nous parle des avantages de cette moto ainsi que les attentes du modèle 2018.






à suivre...



MotoMag.com le 15 janvier

Honda Goldwing 2018, c’est parti pour un tour !!



Ca y est ! Après l’avoir disséquée sous toutes ses coutures lors du salon de Milan et l’avoir détaillée dans notre numéro de décembre/janvier (toujours disponible en kiosque), nous voilà enfin prêts à essayer la bête. Axel, notre chef des essais s’envolera à bord d’un « triple 7 » mercredi prochain, direction le Texas (USA) pour une boucle de deux jours autour de la ville d’Austin. Au programme, une grosse journée de roulage sur le modèle Goldwing Tour, et un deuxième jour au guidon de la Goldwing, la version « Bagger ». 
Inutile de dire l’impatience que nous avons de vous relater nos impressions de roulage. Rendez-vous en début de semaine prochaine sur motomag.com pour une vidéo complète de ce vaisseau de la route !!


Dernière édition par g2loq le Lun 22 Jan 2018 - 17:16, édité 1 fois

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  marc31 le Ven 19 Jan 2018 - 13:55

  Doc

La nouvelle Gold sera chez Honda Sagaz à partir du 31 mars prochain, ils vont faire une soirée de présentation 

Tu vas viendre ???

A+
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  Gekko le Ven 19 Jan 2018 - 14:04

 a tous,

Comme l'a indiqué Xavlan, sur un autre post, les concessionnaires sont attendus dans le Sud fin Mars pour la journée de présentation de la Gold et chaque concession remontera avec sa moto.

Je crois que le lieu définitif n'est pas encore communiqué officiellement, donc tout début Avril, les premiers essais pourront démarrer.  cheers cheers

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Ven 19 Jan 2018 - 14:14

marc31 a écrit:  Doc

La nouvelle Gold sera chez Honda Sagaz à partir du 31 mars prochain, ils vont faire une soirée de présentation 

Tu vas viendre ???

A+

Salut Marc,

Je passe voir Marc (pas Marquez, l'Autre en Honda) semaine prochaine. Je me ferai confirmer la date et retirerai un carton, éventuellement. 
...Au pire, si elle ne m'emballe pas, j' aurais profité de la soirée pour faire de la promo pour les prochaines balades des forumeurs d'Occitanie.    

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  marc31 le Ven 19 Jan 2018 - 14:43

Salut

Il m'a dit qu'il fallait suivre sur face de bouc  sagaz pour un éventuel essai mais pas le 31 mars journée  de présentation  


Dernière édition par marc31 le Ven 19 Jan 2018 - 14:48, édité 1 fois
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  Wild-Weasel le Ven 19 Jan 2018 - 14:44



Il suffirait d'intercepter les concessionnaire quand ils remontent......

Ok je sors...

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  xavlan le Ven 19 Jan 2018 - 15:14

Pas bête.... lol!

Titre dans les journaux :

BRAQUAGE de GOLDWING sur les routes remontant du sud de la FRANCE...

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  hf1961 le Ven 19 Jan 2018 - 15:45



Je ne pense pas qu'il y aura un succès aussi fulgurant qu'il faille voler les premiers spécimens de la nouvelle Goldwing...

Elle va rentrer dans nos têtes petit à petit...en se faisant désirer et si les tests qui seront faits démontrent une grande différence par rapport au modèle qu'elle remplace...
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  Escalade31 le Ven 19 Jan 2018 - 16:19

 Je peux espérer une invitation, Sagaz m'avait appelé il y a 1 mois pour me donner des nouvelles.
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Ven 19 Jan 2018 - 16:43


 
Chouette !  

Encore un chouïa et on fera une tablée FGI !  


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Vidéo Goldwing 2018 : Ressenti moteur !

Message  g2loq le Ven 19 Jan 2018 - 17:06


Suite des essais de MotoStation 




Publié le : 19/01/2018 15:18

Vidéo Goldwing 2018 : Ressenti moteur !

L'essai de la Goldwing 2018 se déroule en ce moment même aux USA. Notre test rider vous envoie ses premières sensations sur le moteur 6 cylindres de la Honda GL1800.



Alors, le nouveau flat 6 cylindres de la Honda Goldwing 2018, il change de comportement ? Vraisemblablement oui, mais ce changement ne devrait pas décevoir les adeptes de la Gold...
Christophe vous livre ses premières impressions.

Il est comment le nouveau flat de la Honda Moto Goldwing 2018 ? 
Verdict !


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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  Filip91 le Ven 19 Jan 2018 - 17:41

  merci pour les vidéos, hé hé le son velu  cheers
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  Mik le Ven 19 Jan 2018 - 18:36



Ooohhhh, y'a une nouvelle Gold ???!!!

Mais pourquoi on n'me dis jamais rien à mouaaa ...???



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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Ven 19 Jan 2018 - 18:59


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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  ledany le Ven 19 Jan 2018 - 21:45

le bruit est splendide ! 

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  LucSkiAilleurs le Sam 20 Jan 2018 - 9:38

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Sam 20 Jan 2018 - 10:33


Premier retour d'essai routier... Mais en grand-breton. 


Je traduis les passages principaux 




by DAVID BOOTH

Ten things you need to know about the all-new Honda Gold Wing Tour
Dix choses à savoir sur la toute nouvelle Honda Goldwing Tour
Seventh-generation may be smaller but no less capable in a long line of touring motorcycles
La septième génération est peut-être plus petite mais non moins capable, dans la lignée des motos de touring



AUSTIN, TX – Call it climate change. Call it the dawn of the new Ice Age everyone’s talking about. Call it any damned thing you want. All I know is that global warming’s latest climatic conflagration — the unfortunately named Inga — turned Texas into Timmins this past week, the Lone Star State’s roads an ice-covered skating rink incompatible with exhaustive motorcycle testing. So, what was supposed to be a two-day meander through Texas’ rolling hills turned into a white knuckle — from frostbite, not speed — hour and a half cruising near Bastrop, the city where the original (1974) Texas Chain Saw Massacre was filmed. Nonetheless, we got enough time in the saddle of the 2018 Honda Gold Wing Tour to come to a few firm conclusions.
à cause de l'ouragan Inga, les 2 jours d'essais se sont résumés à un tour d'une heure et demie. Assez cependant, pour tirer quelques conclusions.

1. The weird-looking Hossack-type front suspension really works. Essentially an automotive double-wishbone system turned 90 degrees, the 2018 Wing’s new front suspension is far more compliant than the conventional front fork on the outgoing model. Where the 2017 “judders” over even the slightest bumps, the 2018 Wing is a magic carpet ride, only the very roughest of roads testing its resolve. For that alone, Honda’s decision to abandon the damping rod front fork is well worth it.
La suspension AV à l'apparence bizarre fonctionne bien... Là où le modèle 2017 vibre, sur les plus petites bosses, la 2018 déroule un tapis-volant...
 
2. You’re going to read in various other outlets that said new front suspension has resulted in a reluctance to turn at low speeds. So here’s the real deal. Yes, the new Wing, despite being lighter than its predecessor, feels heavier at low speed. I suspect, however, that the culprit isn’t the suspension but the rear tire. For some reason — I suspect fashion — Honda decided to give the new Wing a superbike-sized 200/55-16 rear tires, up substantially from the 180-mm spec rubber of the 2017. I’m not sure why Honda thinks the new Wing needs more traction — engine output is roughly the same — but it most certainly contributes to a little vagueness in the steering at low speed.
On lira ici ou là, que la nouvelle suspension a pour effet d'inciter la machine à ne pas vouloir tourner à basse vitesse. Là est le vrai marché: Oui, la nouvelle Goldwing bien que plus légère que la précédente est plus lourde aux basses vitesses. Je soupçonne cependant que le vrai coupable n'est pas la suspension, mais le pneu AR. Pour quelque raison que cela soit -je soupçonne la mode- Honda a décidé d’équiper la machine avec un (large) pneu AR  en 200/55-16, une augmentation significative des 180mm pour la précédente. Je ne suis pas sûr que la machine ait besoin de plus de traction -la puissance délivré par le moteur est quasi identique- mais, il est plus que certain que cela contribue à créer cette sensation d'imprécision dans la direction, à basse vitesse.

3. The new engine may not be much more powerful — most of the performance increase for 2018 is a result of the aforementioned diet — but it’s a gem. More compact than the previous-gen 1,832 cubic centimetre version, the new 1,833–cc Unicam flat six is smoother, quieter and, yes, a little more responsive. The engine itself may not be a reason to trade in your sixth-gen Wing, but its improvements are noticeable and welcome.
Le nouveau moteur n'est peut-être pas beaucoup plus puissant... Mais, c'est un joyau. Plus compact, il est plus doux, silencieux et oui, avec un peu plus de répondant. Le moteur en soi, ne sera pas une raison suffisante pour remplacer votre machine de 6ème génération, mais ses améliorations sont évidentes et bienvenue.



4. The Gold Wing’s seven-speed dual-clutch DCT transmission is not quite as sorted as the Africa Twin’s, but is still a step forward for motorcycling. Compared with the CRF1000’s electronically-controlled trannie, the Gold Wing’s DCT can be a little balky downshifting at low speeds making slow speed work a little trickier. Wing owners who spend a lot of time threading through traffic might be best served by the traditional six-speed manual version, but for those cruising the open road, the DCT should be a well-considered option.
La boîte DCT n'est pas étagée de la même manière que celle de l'Africa-Twin, mais reste une avancée dans l'épopée motocycliste. Comparée à celle, contrôlée électroniquement de la vieille CRF1000, peut-être un peu plus récalcitrante à descendre les rapports à basse vitesse, rendant les basses vitesses plus piégeuses. Les conducteurs passant beaucoup de temps dans le trafic seront sans doute mieux lotis avec la version boîte traditionnelle à six vitesses, mais pour ceux qui voyagent sur des grands trajets, la DCT sera une option à considérer.

5. The most dramatic difference between the new Wing and old is size, more specifically how much smaller the new Tour model is than its predecessor. Pictures don’t do the reduction in girth justice. Perched in the saddle, the new Wing feels like a 5/8th scale version of the 2017, so dramatically smaller is the front fairing and windscreen. Touring bikes have been getting pretty obese recently — witness the 438 kilogram Yamaha Star Venture. Honda’s Weight Watchers diet is a welcome change of pace.
La différence la plus flagrante est la taille et le poids...

Despite this reduction in girth, Honda’s claims on little — or no — reduction in fairing coverage despite the — again, marked — reduction in the size of the front fairing is justified. The company credits the fact that the rider is now some 38 millimetres closer to the windscreen as the reason it could reduce its physical size and still not compromise protection. Well done, Honda.
Malgré la réduction en taille, Honda revendique peu -ou pas- de réduction dans la protection apportée par le carénage...
Honda en porte le crédit au fait que le conducteur est plus proche du pare-brise de 38mm...



6. Honda’s new infotainment system is the best in motorcycling. Perhaps it’s because they’ve waited until all the other motorcycle manufacturers have made their mistakes. Maybe it’s because they emulated the best of automotive designs, but, whatever the case, Honda’s system is the new standard for ease of use in the motorcycle industry.
Le nouveau système "d'info-divertissement" est le meilleur dans l'industrie moto. Peut-être parce que Honda a attendu que tous les autres constructeurs aient essuyé les plâtres. Le système Honda est le nouveau standard dans l'industrie motocycliste.

Essentially Honda has taken BMW’s automotive iDrive, cut out that system’s myriad submenus and then logically arranged the information according to a motorcyclist’s needs. On the tank, you’ll find a little twiddler knob that serves as both mouse and track pad to navigate through things like audio system, navigation and vehicle setting (which includes the traction control and preload settings for the Fancy Dan adjustable suspension on top-of-the-line models). Combined with, again, the automotive-like “home” and “back” buttons it’s a doddle to operate. And, when the tank-based controller is disabled once riding, the redundant switchgear on the left handlebar — again with home and back buttons — does a fair job, albeit a little fiddlier, of emulating said smart operation. Well done again, Honda, for finally getting motorcycle infotainment right.
Pour l'essentiel, Honda a repris le système iDrive de BMW, découpant le système en des myriades de sous-menus présentant l'information de manière adéquate pour les besoins du conducteur... ... Et quand en roulant le bouton rotatif sur le réservoir est désactivé, le bouton (redondant pour le changement de vitesse) sur le guidon, assure également les fonctions de guidage "retour maison" ou "retour", quoiqu'avec moins de facilité d'emploi parmi toutes ses fonctions...



7. Yes, the saddlebags are smaller. In fact, they only hold a smallish 30 litres of cargo. The rear topcase, too, is smallish at only 50 litres. The former can’t fit a full-faced helmet — the usual measure of a saddlebags cargo capacity — and the latter only one. Honda doesn’t think it matters since its research says that most of its bikes are used for weekenders rather than the cross-country tours normally associated with Gold Wing owners. The company does offer an optional rack that fits to the top of the topcase if you really do need to bring the kitchen sink along. Time will tell if Honda is right about its clientele not missing all that the extra cargo space.
Oui, les valises latérales sont plus petites... ... Honda propose un porte bagage de top-case en option... L'avenir nous dira si Honda a rasion en affirmant que sa clientèle n'a pas besoin d'une capacité de rangement supérieure.

That said, the Gold Wing does offer four settings — rider, rider plus luggage, rider and passenger, rider and passenger plus luggage — electronically-adjustable preload so you can load up the new Wing without adversely affecting handling.
Ceci dit, quatre pré-réglages électroniques de confort, suivant la charge, sont disponibles...

8. For the record — and because it truly was bone-chillingly frigid in Texas — the seat warmers, not to mention handgrip heaters, are worth their weight in Gold. Four heating positions — again, managed though the infotainment system ­— ranging from simmering soup to scalding McDonald’s coffee can manage a range of cold temperatures. Even the passenger seat is heated, its controller located on the top of the left saddlebag.
Il a fait très froid (tempête Inga) lors de notre essai, le système de chauffage selle (AV-AR) et poignées vaut son ajout de poids...



9. The new Wing’s seat is BMW-like firmish as opposed to the mushy perches typical of past Gold Wings, It’s also broader and flatter than the former “King and Queen” saddle so there’s more room to move around. I found it more comfortable and it’s another move away from previous Gold Wing tradition. Of course, there is a rider backrest available for those missing the extra support.
Le nouveau siège est ferme comme ceux des BMWs. Il est également plus large et plat que le précédant... Je le trouve plus confortable et c'est une autre point de différentiation d'avec la 6ème génération. Bien sûr, un dossier pilote est disponible pour ceux qui souhaitent un confort accru.

10. The basic Gold Wing (what we know now as the F6B) starts at $26,999 while the Gold Wing Tour (the one you think of as a Gold Wing) retails, in its base guise, for $30,799, costs $31,999 for the dual-clutch transmission upgrade and touches $34,599 for the all-singing all-dancing model with DCT and air bag.
Prix (aux USA)

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  LucSkiAilleurs le Sam 20 Jan 2018 - 11:26

Si j'ai bien compris la boîte DCT c'est pas ça en ville ....

étonnant vue que c'est normalement le principale avantage d'une boîte auto !!!
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Sam 20 Jan 2018 - 11:32


Salut Yannick,

Effectivement, c'est l'information la plus surprenante de cet essai où l'essayeur semble préférer la boîte de l'Africa Twin ?!

à confirmer par les retours de nos essayeurs de revues françaises, la semaine prochaine...  Wink
Ou bien les tiens puisque tu seras un des premiers à en recevoir une !  Very Happy

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  LucSkiAilleurs le Sam 20 Jan 2018 - 12:20

Et bien si cela se confirme dans les prochain essais je peux te dire que je vais annuler ma commande...
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Sam 20 Jan 2018 - 12:57

Pas d'affolo... Ce n'est l'avis que d'une personne !  Wink

...et puis, tu n'as qu'à pas essayer l'Africa Twin en ville, pour ne pas risquer d'être déçu ! 
lol!

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  kuczynski le Sam 20 Jan 2018 - 13:35

Comparée à celle, contrôlée électroniquement de la vieille CRF1000, peut-être un peu plus récalcitrante à descendre les rapports à basse vitesse, rendant les basses vitesses plus piégeuses. Les conducteurs passant beaucoup de temps dans le trafic seront sans doute mieux lotis avec la version boîte traditionnelle à six vitesses, mais pour ceux qui voyagent sur des grands trajets, la DCT sera une option à considérer.

Là en effet ça serait la meilleure... Le gars qui essaie n'a peut être pas tout compris sur la philosophie des automatiques. Boîte auto mais pour les grands trajets alors qu'avec le couple de ce moteur on peut presque toujours rester en cinquième  ( sur l'actuelle ). Attendons en effet d'autres avis peut être plus pertinents.
Quant au train AV si c'est pour perdre en maniabilité ce qu'on gagne en confort, les ingénieurs Honda devraient faire un stage chez BM car le coup du pneu AR responsable j'y crois moyen.
Bon à part ça faut voir comme quelque part c'est jouissif de dénigrer un truc qu'on n'a même pas vu en réel et qu'on n'est pas prêt d'essayer... Un peu de jalousie peut être? 

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  DRF le Sam 20 Jan 2018 - 14:23

Salut,
elles semble plus spacieuse et plus confortable pour le pilote et le passager d'après plusieurs essayeurs.
progrès léger en moteur,
meilleure ergonomie,
tenue de route et freinage en net progrés
un essayeur sur les trois remarque une lourdeur à basse vitesse.
personne ne se plein de la protection malgré les conditions d'essai hivernales.

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  hf1961 le Sam 20 Jan 2018 - 14:30



Le bilan de cette rapide prise en mains semble largement positif Very Happy
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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  kuczynski le Sam 20 Jan 2018 - 15:01

hf1961 a écrit:

Le bilan de cette rapide prise en mains semble largement positif Very Happy
Ben ça dépend où on place le curseur positif/négatif

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Sam 20 Jan 2018 - 16:52


Un autre essai, à deux, est publié par CycleWorld 
Plutôt enthousiaste, mais le rétrogradage en boîte DCT y est également critiqué... 




By Ari Henning January 18, 2018

Honda’s 2018 Gold Wing Tour Is Passenger Approved
La Honda Goldwing Tour 2018 approuvée par la passagère

A two-up test ride offers double the riding impressions


If passenger comfort is a concern, the Gold Wing Tour deserves your consideration. Your significant other will thank you.
Kevin Wing and Brian J. Nelson

Given the passenger seat on most of the bikes I bring home, it’s usually pretty hard to convince my significant other to go for an all-day ride, especially if it’s cold out. After one look at the lounge-like chair on the new Gold Wing Tour, however, my wife Loren was actually excited for our test ride in chilly central Texas, and she found the controls for her heated seat before I’d even fired up the King Wing’s flat-six. For more than four decades now the Gold Wing has been one of the most comfortable places to spend time on two wheels, and for 2018 it gets even better.

It starts, as you might expect, with where you park your butt. The pleated and bolstered captain’s chairs of the previous generation are gone, but after riding a 2017 model and a 2018 back to back we didn’t miss them, and we certainly don’t miss them looking like grandpa’s recliner. I prefer the softer foam of the new seat, and the way the narrower forward portion makes it easier to put your feet down at stops. There’s also a revised riding position that’s a little less awkwardly upright. Loren, petite as she is, thought the previous-gen seat was just too big, voting the 2018 setup best because it left less of a gap between me and her. She voiced the same sentiment when we rode BMW’s K1600GTL and R1200RT, preferring the more compact layout of the RT since it made her feel more secure.
... ... On préfère la nouvelle selle et la manière dont on est installés...


No more mega butt bolster and no more pleats mean the new Wing’s seat looks a lot less like Captain Kirk’s command post on the Enterprise. Even though they’re smaller and less elaborate, the seats are in fact more comfortable, at least for us. Five-level adjustable heat is a standard feature on the Tour, as are heated grips.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
Quoique plus petits, les sièges sont plus confortables


After speaking with Honda engineers, I was surprised to learn that the unique “double wishbone” front end wasn’t a mandate for the new model. Rather, it was the result of a desire to move mass forward to improve handling. The Hossack-like setup provides near-vertical wheel travel, allowing the engine to be moved forward 29mm for a more sportbike-like weight balance.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
J'étais surpris d'apprendre que la nouvelle suspension AV à doubles ciseaux, n'était pas obligatoire pour le nouveau modèle, mais résultait d'une envie d'avancer le centre de gravité pour améliorer la manœuvrabilité. Le système permet un débattement presque vertical de la roue, permettant d'avancer le moteur en acant de quelques 29mm pour un équilibre plus orienté moto de sport.

Improvements continue with the aerodynamics and the ease with which you can adjust airflow on the new bike. You might think that the 2018 Wing’s smaller windscreen and narrower fairing wouldn’t block the wind as well as before, but you’d be wrong. Through the miracle of wind-tunnel testing the new bike actually offers smoother currents around the rider and passenger. Plus, there’s now a rocker switch that lets you dial in the windscreen height without having to unlock latches and physically push and pull on the shield like you had to in years past. That’s a big convenience. Loren and I noticed our Shoei Neotecs getting batted around less on the new model no matter what position the screen was in, and I liked the fact that at full extension you actually look through the windscreen on the ’18, not across the top of it.


Better handling was a big objective for the 2018 model. By shifting weight to the front wheel, steering response improves. To that end, the seats were slid forward nearly 1.5 inches. At the same time the footpegs were moved back and the handlebar slid forward, adjusting the riding position so it’s a more relaxed, yet still very upright posture.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
En avançant le ppids vers l'avant, la réponse aux braquages est améliorée. Pour cela les sièges ont été avancés de près de 6cm. En même temps, les repose-pieds ont reculé et le guidon a glissé vers l'avant, tout cela résultant en une position de conduite plus relaxante, bien qu'encore très verticale. 


An electric windscreen sweeps through several inches of travel. At full extension it towers over the cockpit to provide a very still pocket of air for both the rider and passenger. A new airfoil atop the dash can be deployed to channel some breeze at the rider.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
...électrique. En position haute maximum il fournit une bulle d'air calme pour tout à la fois le pilote et le passager. Un nouveau déflecteur sur le hautdu pare-brise peut être déployé pour créer une brise d'air au pilote.

Another difference between the two models is the ride quality. Big bikes tend to soak up bumps pretty well anyway, but the Honda really feels like it’s floating down the road. The vigorous up-and-down motion of the tie-rod ends on the new double-wishbone front end, besides bouncing enough to be distracting, make it clear the suspension is very busy even if doesn’t feel that way at the grips. And while one rider I spoke to thought the new front-end setup felt vague, I was impressed with how light and precise the steering was and surprised by how far over you could bank the big bike before hard parts began to drag. It’s not as sporty as BMW’s K1600GTL and the electronically adjustable suspension (rear preload only) doesn’t hold a candle to the German D-ESA semi-active suspension, but the Gold Wing is still an agile land yacht that’ll eat up corners.
On dirait qu'elle flotte sur la route et survole les bosses....  ... Et tandis qu'un autre essayeur avec qui je discutais trouvait l'avant flou, j'étais pour ma part surpris à quel point la direction était précise et légère et la moto pouvait prendre de l'angle avant de toucher. Pas aussi sportive que la BMW et son système de suspension semi-actives D-ESA, mais la Goldwing avec ses suspensions ajustables électroniquement (en pré-contrainte seulement) est agile et mange les courbes.



This big girl can dance! Handling is pretty outstanding for an 833-pound rig. The bike has light steering, loves to lean, and holds a line with zero bar input. The bike’s new exhaust system leaves a lot more of the headers and cylinder exposed compared to the previous bike.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
Elle peut dancer! L'agilité est stupéfiante pour une moto de ce poids. Elle a une direction légère, adore prendre de l'angle et reste stable avec pas de force sur le guidon. Le nouvel échappement laisse exposé bien plus de parties vers la tête des cylindres que l'ancienne.
  

The dash is the Gold Wing’s most-improved area. Where there used to be a field of buttons, dials, and levers, there are now painted panels and a large TFT screen. A pretty impressive cluster of buttons still adorn the left grip, but the overall interface is greatly simplified and improved. As is common in many automobiles, the Wing is Apple CarPlay compatible.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
Le tableau de bord est l'endroit où les changements sont es plus radicaux.. ...
.
You want power as smooth as a kitten’s ear? Get yourself a six-cylinder. Thrust from the completely reworked 1,833cc flat-six is indistinguishable from years past—the Wing still surges forward on a never-ending flow of smooth, strong torque. Acceleration in the first three gears will tickle your guts and make your passenger giggle, but roll-on performance in the upper ratios is fairly relaxed. We hopped on a seven-speed DCT-equipped bike for a short stint and the automatic-shifting technology is a great fit for the big tourer, but prepare to have your friend’s clown you for riding the world’s biggest scooter. Loren liked how seamlessly the transmission upshifted, but we were both frustrated by the inconsistent timing and occasionally rough action of downshifts. On the manual-trans bike—now a conventional six-speed—downshifts are smoothed by a new slipper clutch. Both models have a nifty reverse mode to help you maneuver in parking lots, and the DCT even gets a pushbutton “walking speed” forward feature. Dorky as you may look while dog-paddling the bike, the walking modes are a pretty handy thing to have when your all-in weight is well over 1,000 pounds.
... .... On espérait beaucoup de la nouvelle boîte DCT pour un court temps de passage et il est vrai que la boîte auto est un grand plus pour le voyageur, mais soyez près à endurer le sarcasmes de vos amis parce que vous conduisez le plus gros scooter au monde. Loren (passagère) a aimé la façon sans secousses dont montaient les vitesses, mais nous avons tout deux été frustrés par les contre-temps et parfois manières brutales de descendre les rapports. ... ... 


Honda’s legendary flat-six is all-new for 2018. Updates include a revised bore and stroke and new, slimmer cylinders that help reduce the engine’s length by more than an inch. Compression is up from 9.8:1 to 10.5:1 and there are now four valves per cylinder (up from two), actuated via a Unicam design as on Honda’s motocrossers. There’s an extra gear in the transmission, a slipper clutch for smoother downshifts, plus a new combined alternator and starter unit that saves more than 5 pounds. Anti-friction coatings on the piston skirts and other drag-reducing efforts help improve efficiency by 20 percent, says Honda.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
De nouveaux cylindres plus exigus, un alésage différent et une autre course ont permis de réduire la longueur du moteur de 1 pouce. La compression passe de 9.8:1 à 10.5:1. et il y a à présent 4 soupapes par cylindre, actionnées par le système "unicam" comme sur les moto de cross Honda.
Il y a une vitesse de plus ainsi qu'un embrayage plus progressif pour des rétrogradages plus doux; Plus un nouvel alternateur et démarreur qui font économiser 2.5kg. Un revêtement anti-friction sur les chemises des pistons et d'autres efforts pour réduire la traînée aérodynamique améliorent les performances de quelques 20% aux dires de Honda.


Front brake discs have grown to 320mm, the calipers are radially mounted, and the piston count has doubled. Each caliper has six pots, with the two center pistons applying pressure whenever the rear brake is applied. The combined braking is brilliant, allowing you to use the rear pedal for all but the most aggressive braking.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
Les disques sont passés au diamètre supérieur de 320mm. Montage radial des étriers et le nombre de pistons a doublé. Chaque bloc a six pistons avec les deux centraux qui appliquent une pression lorsque l'on utilise la pédale de frein AR. Le freinage combiné est top et permet d'utiliser la pédale de frein la plupart du temps sauf pour les freinages les plus appuyés

The brakes (now radially mounted) are noticeably stronger and more  precise, and the throttle response (now ride-by-wire) is more refined as well as adjustable via four ride modes. The whole dash and control interface has been redesigned (thank God!), eliminating the 700 or so buttons by combining functions into a fairly intuitive menu system displayed on the new 7-inch TFT dash. The minor improvements in comfort and refinement are all well and good, but it’s that new sleek dash that makes the biggest difference in the bike’s overall sense of modernity.
Meilleurs freins... Réponse d’accélérateur plus raffinée (à présent électronique) ainsi qu'avec 4 modes de pré-sélection...

Honda’s mandate to slim down and streamline the various Gold Wing models has resulted in lighter (by a claimed 70-or-so pounds, depending on the trim level) machines, but it means there’s one less gallon of gas under the seat and a 40-liter reduction in luggage space. As far as I can tell, those are really the only two downsides to the new bike. There’s not much you can do about the smaller side cases except pack lighter, but Honda claims the new engine is 20 percent more efficient and that overall range is the same as before (about 250 miles). During our relaxed-pace ride, however, we averaged 38.4 mpg, only 2 mpg up on the last Gold Wing we tested. Woops. With those numbers you’re good for about 200 miles until empty.
Honda l' a voulue plus légère... Cela signifie aussi qu'il y a moins d'essence et moins de place pour les bagages... Pas grand chose à faire à propos de la capacité d'emport de bagage, à part voyager plus léger, mais Honda revendique le fait que le rayon d'action reste le même grâce au nouveau moteur plus efficace de 20%... Durant notre balade tranquille cependant... hoops...Nous n'avons noté qu'une amélioration de consommation de 2 miles par gallon (à vos calculettes...  )


You’re not going to fit much in these oddly shaped, fairly small side cases. The top case is bigger and a more conventional shape, but it still won’t hold two full-face helmets. The previous Wing had 150 liters of total storage; this bike has only 110. One benefit to the new luggage is its one-button access and keyless lock/unlock feature.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
...Plus petits...

Compared to previous base G-Wing the new Gold Wing Tour is $2,000 more at $26,700, but you’re getting a lot of improvements for the money. Even so, if you take a look at this price comparison of luxury touring models, the Tour is priced higher than the lighter, more sophisticated, and more powerful BMW K1600GTL. Once you’re this deep into this narrow niche of motorcycling, however, there’s likely a lot more to your choice in bikes than just the specifications and a few thousand dollars. So if a weekend getaway is what you’re after—or even if you want to cruise across the country—you can’t go wrong with the new Gold Wing, especially if you want your significant other to join you for the ride.
... 2000 USD en plus, mais bien des améliorations... ...


This head-on shot gives you a good idea of how much smaller the new Wing is compared to the outgoing model. Despite a smaller fairing and windscreen, the new bike offers better aerodynamics.
Kevin Wing and Brian J. Nelson
Malgré un plus petit carénage et pare-brise, la nouvelle offre une aérodynamique meilleure


Introduced in 1975, the original GL1000 was designed to be a big sportbike, but it wasn’t long until the platform evolved into a luxury highway hauler. More than 800,000 Gold Wings have been sold worldwide.
Kevin Wing and Brian J. Nelson


2018 Gold Wing Tour in blue.
Kevin Wing and Brian J. Nelson


2018 Gold Wing Tour in white.
Kevin Wing and Brian J. Nelson

TECH SPEC
PRICE $26,700 (Tour trim package)
ENGINE 1,833cc liquid-cooled flat-six
TRANSMISSION/FINAL DRIVE 6-speed/shaft
CLAIMED HORSEPOWER NA
CLAIMED TORQUE NA
FRAME Aluminum double-cradle
FRONT SUSPENSION Showa shock; 4.3 in. travel
REAR SUSPENSION Showa shock adjustable for spring preload; 4.1 in. travel
FRONT BRAKE Nissin six-piston calipers, 320mm discs with ABS
REAR BRAKE Nissin three-piston caliper, 316mm disc with ABS
RAKE/TRAIL 30.5°/4.3 in.
WHEELBASE 66.7 in.
SEAT HEIGHT 29.3 in.
FUEL CAPACITY 5.6 gal.
CLAIMED WEIGHT 833 lb. wet
AVAILABLE Now
CONTACT powersports.honda.com
...spécifications techniques...

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  kuczynski le Sam 20 Jan 2018 - 17:26

Encore un essayeur qui connait la Goldwing...  Y'en a 12 alors maintenant?  N'importe quoi.. Quant au traitement des cylindres, du fait qu'il n'y a plus de chemises rapportées le cylindre est directement usiné dans le bloc alu et subit un traitement genre Nikasil comme sur les mobylettes ( Motobécane ) des années 60... Tu parles d'une nouveauté  Neutral./




Montage radial des étriers et le nombre de pistons a doublé...

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  g2loq le Sam 20 Jan 2018 - 17:36


Avec une petite imprécision de traduction cependant, peut-être ?

J'ai traduit "piston skirts" par "chemises de piston" alors que le terme approprié est "jupes de piston"  Crying or Very sad

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  kuczynski le Sam 20 Jan 2018 - 17:40

Chemises, jupes... C'est vrai que pour un piston ça change tout  . Quoique pour nous aussi  Very Happy.

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

Message  dayton34 le Sam 20 Jan 2018 - 17:57

Merci beaucoup pour les traductions!

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Re: Les essais de presse de la Goldwing 2018

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